Lördag 21 januari 2017

Lisa, gammal dam med energi. Hopp och lek i hagen idag!
Älskade Holly fick vila idag också, men imorgon blir det lite träning!
Debbie och Holly, Debbie är dräktig och snart ploppar fölis ut!! En liten Twisted Dab blir det kanske haha!
Idag åkte jag och Emil till stallet. Dagen började tråkigt då en av hästarna gick bort, vilket egentligen kanske var väntat även fast man inte ville tro det. Nu har han det bra iallafall. Men dagen blev bra ändå. Kendra tog vi först, hon longerades och sedan satt jag upp och skrittade lite. Inga problem alls så imorgon blir det nog uteritt. Hon är mer villig till arbete nu så vi får hoppas att allt går vägen.
 
Efter kendra så ville jag testa en av hackneyponnysarna. Så vi tog in dem och så tog jag valacken en sväng på ängen. Blev nästan en avramling, hans partner in crime stod inne på box och gnäggade så han tog ett bocksprång haha men han lugnade ner sig efter ett tag. De har så lustiga gångarter så jag fattade ingenting haha. Men imorgon ska nog båda ridas så vi får hoppas att det går bättre. Tog ju med min kamera meeen Emil hittade inte fokusen.. Så typiskt, men det såg ju hemskt ut så det var ingen förlust.
 
Imorgon åker vi ut igen och vi har en massa att göra nu med hästarna men det är så kul så jag har inget att klaga på. Det är liksom bland hästarna jag trivs! 


Beklagar bortfallet,men jättefina bilder på mysiga hästar. Hoppas ni får en bra helg!

Svar: Tack, det var lite jobbigt men det var ju väntat tyvärr. Han fick ett långt liv och var lycklig in i det sista! Tack detsamma!
Fanny Ståhl










Kom ihåg mig?
Hej! Fanny heter jag, är 22 år och bor utanför Ronneby med min sambo Emil och vår dotter Hedda. Här kommer ni att få ta del av min vardag som består utav hästar matlagning, fotografering och lite andra äventyr.