Vad vill jag 2017?

Att ha mål tycker jag är viktigt, både stora och små. Alla delmål är lika viktiga som slutmålet, sätter man ett stort mål så måste det finnas delmål. Annars kolapsar allt och blir en dröm som man tillslut inte når, man blir ivrig och vill lite väl mycket. Vilja måste finnas men det finns en gräns. Under detta år har jag få mål. Jag vill också testa på nya saker för att veta vad jag vill med mitt liv.
 
Jag är 19 år, i sommar fyller jag 20. Jag är redan sambo, jag bor i hus och lever ett nästan-vuxet-liv. Jag har ett halvår kvar av skolan, sen vill jag kasta mig ut i vuxenlivet. På riktigt. Men än är vi inte där. Det är den tredje januari, året har redan börjat. Vad vill jag i år? Jag har snart gjort färdigt mitt körkort, jag har slitit med det. Det har blivit lite väl mycket körlektioner för jag är inte så som man borde vara. Det har varit jobbigt men nu är jag inne på slutspurten. Alltså här är ett mål, körkortet.
 
Mål nummer två. Hästskötarexamen, jag är så spänd inför detta som är så snart. Men jag ska klara det. Mina delmål, knoppa fortare, linda snyggare, sjunk ner i sadeln i galopp, var lugn vid longering.
 
Mål nummer tre. Studenten, den här är rätt obvious. Men jag har varit så sjuk och har inte kunnat vara i skolan, har åkt dit i den mån jag kan. Nu är jag nästan helt frisk vilket jag inte varit sedan oktober. Men nu har jag snart tagit igen allt jag missat så förhoppningsvis går jag ut med betyg i allt!
 
Mål nummer fyra. Hitta ett jobb, iallafall ett sommarjobb till en början. Detta är det jag längtar mest efter, älskar verkligen att jobba! Mina delmål är väl att få arbetsintervjuer. Har inte så mycket mer att säga på denna fronten.











Kom ihåg mig?
Hej! Fanny heter jag, är 22 år och bor utanför Ronneby med min sambo Emil och vår dotter Hedda. Här kommer ni att få ta del av min vardag som består utav hästar matlagning, fotografering och lite andra äventyr.